Przejdź do treści
Wrocław
Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Rekrutacja do żłobków wchodzących w skład Wrocławskiego Zespołu Żłobków oraz żłobków niepublicznych z miejscami dotowanymi przez gminę Wrocław

Wrocławski Zespół Żłobków zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Rekrutacja do żłobków wchodzących w skład Wrocławskiego Zespołu Żłobków oraz żłobków niepublicznych z miejscami dotowanymi przez gminę Wrocław.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Niektóre strony nie posiadają nagłówka h1,
  • Nagłówki w kodzie nie są zdefiniowane w odpowiedniej kolejności,
  • Niektóre elementy graficzne przekazujące informacje nie mają poprawnie sformułowanych tekstów alternatywnych,
  • Niektóre elementy nie posiadają odpowiedniego kontrastu,
  • Na stronie są błędy walidacji,
  • Na stronie są elementy HTML służące prezentacji,
  • Niektóre dokumenty do pobrania są niedostępne cyfrowo.

Wyłączenia

  • Brak.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Zespół Żłobków.
  • E-mail: zlobki@wzz.wroc.pl
  • Telefon: 71 718 62 46

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Prezydent Wrocławia
  • Adres: 50-141 Wrocław
  • E-mail: kum@um.wroc.pl
  • Telefon: +48 71 777 77 77

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynki Żłobków WZŻ – informacja o dostępności architektonicznej zawarta przy opisie każdej placówki

 

Budynek administracji: Wrocławski Zespół Żłobków, ul. Fabryczna 15

Dostępność wejścia

  • Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Fabrycznej 15. Wejście bez schodów bezpośrednio z chodnika bez progu. Światło wejścia wynosi 90 cm.
  • Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność parkingu

  • Przed budynkiem znajduje się parking na 20 pojazdów osobowych, brak jest wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność toalety

  • Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.

Utrudnienia

  • W budynku nie ma windy,
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych,
  • Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze,
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących,
  • Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.

Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku

  • W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter  i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

 

Siedziby Urzędu Miejskiego Wrocławia:

W każdym budynku Urzędu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego:

Szczegółowe informacje i wniosek znajdują się na stronie: https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8853/usluga-tlumaczenia-jezyka-migowego-podczas-wizyty-w-umw

Do każdego z budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

ul. Wojciecha Bogusławskiego 8,10

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku prowadzi wejście główne od ul. Bogusławskiego 8 i klatka boczna,
  • klatka boczna nie jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
  • drzwi główne są przeszklone, rozsuwane automatycznie zarówno w wejściu głównym od ul. Bogusławskiego 8 jak i w wejściu od ul. Bogusławskiego 10 do sali S5,
  • znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
    • wejście główne od ul. Bogusławskiego 10,
    • wejście od ul. Bogusławskiego 6,
    • wejście do Biura Obsługi Klienta, sala S4,
    • toaleta dla osób z niepełnosprawnościami na parterze i na pierwszym piętrze,
    • Biuro Wrocław bez Barier pokój 125,
  • portiernia jest po prawej stronie od wejścia głównego,
  • winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

ul. Bernardyńska 5

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • biura zlokalizowane są na parterze w budynku mieszkalnym,
  • drzwi wejściowe są drewniane, prowadzą do przedsionka, nie otwierają się automatycznie,
  • brak windy,
  • toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami./li>

ul. Hubska 8-16

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku prowadzą wejścia od ul. Hubskiej i od strony parkingu,
  • drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
  • znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
    • wejście główne,
    • Centrum Obsługi Mieszkańca,
  • recepcja jest przy wejściu głównym od ul. Hubskiej,
  • w holu głównym jest tablica informacyjna,
  • winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
  • toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze i na pierwszym piętrze.

ul. Kuźnicza 43-45

  • przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • biura zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
  • do budynku prowadzi wejście główne, drzwi nie otwierają się automatycznie,
  • brak windy,
  • brak recepcji/punktu informacyjnego,
  • toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

ul. Kuźnicza 56

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku prowadzi wejście główne, drzwi są drewniane, brak możliwości wejścia do budynku dla osób niemogących poruszać się po schodach, schody nie mają obustronnych poręczy,
  • biura zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
  • brak windy,
  • brak recepcji,
  • toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

ul. Kotlarska 41

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
    • wejście główne,
    • Centrum Obsługi Podatnika,
  • do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne, od ul. Kuźniczej,
  • drzwi są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
  • recepcja jest na wprost od wejścia głównego,
  • w budynku jest winda dla osób z niepełnosprawnościami,
  • toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

ul. Przejście Żelaźnicze 1

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku prowadzi wejście główne z wysokimi stopniami, drzwi są drewniane,
  • recepcja jest po lewej stronie od wejścia głównego,
  • w korytarzu jest tablica informacyjna,
  • brak windy,
  • toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Rynek 13

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku prowadzi wejście główne od Rynku oraz wejście od dziedzińca,
  • wejście dla osób z niepełnosprawnościami jest od dziedzińca,
  • drzwi wejściowe od strony dziedzińca nie otwierają się automatycznie,
  • brak recepcji/punktu informatycznego,
  • winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
  • toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na pierwszym piętrze.

Rynek Ratusz 7-9

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku prowadzi wejście główne oraz klatka schodowa, budynek nie jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach,
  • brak windy, brak recepcji, brak tablic informacyjnych,
  • toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

ul. Sukiennice 10

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • drzwi wejściowe są szklane, wąskie, nie otwierają się automatycznie,
  • portiernia/punkt informacyjny zlokalizowany jest w pobliżu wejścia,
  • winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
  • tablice informacyjne są zainstalowane na każdym piętrze,
  • toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

ul. Sukiennice 8, 9

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku prowadzą dwa wejścia: główne i przez Sukiennice 8,
  • drzwi od strony Sukiennice 8 są ze szkła weneckiego, nie otwierają się automatycznie,
  • drzwi od strony Sukiennice 9 są drewniane, nieprzystosowane dla osób poruszających się na wózkach,
  • znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
    • Kancelaria Prezydenta,
    • Sala Sesyjna,
  • tablica informacyjna znajduje się w holu na parterze,
  • toalety na pierwszym i drugim piętrze są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
  • vw budynku znajduje się mobilna pętla indukcyjna.

ul. Świdnicka 53

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku prowadzi jedno wejście od strony dziedzińca,
  • drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie,
  • portiernia jest po lewej stronie od wejścia,
  • w holu znajduje się tablica informacyjna,
  • winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
  • toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, jedynie na V piętrze można przemieścić się do budynku przy ul. Bogusławskiego, gdzie znajduje się toaleta dostosowana.

ul. Gabrieli Zapolskiej 4

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku prowadzą wejścia od ul. Zapolskiej 2 i 4, od ul. Bogusławskiego 6, i ul. Piłsudskiego 45-47, drzwi od ul. Zapolskiej 2 są automatycznie otwierane,
  • portiernia jest na wprost od wejścia głównego, od ul. Zapolskiej 4,
  • na wprost wejścia jest punkt informacyjny,
  • znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
    • wejście główne,
    • wejście do sali S3,
  • w budynku są 3 windy dostępne dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do których można się dostać przemieszczając się parterem między poszczególnymi częściami budynku,
  • toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami (na III piętrze w pionie toalet przy głównym wejściu ul. Zapolskiej 4 oraz na parterze przy punkcie Informacyjnym sali S3),
  • w sali S3, przy stanowisko nr 8 zamontowana jest pętla indukcyjna,

Al. Kromera 44

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
    • wejście główne,
    • wtoaleta na parterze,
  • do budynku prowadzą schody, z boku są podjazdy,
  • recepcja jest po prawej stronie od wejścia głównego,
  • na korytarzu jest tablica informacyjna,
  • winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
  • toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Pl. Nowy Targ 1-8

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne od ulicy Krowiej,
  • znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
    • wejście główne,
    • wejście boczne,
    • toaleta na parterze,
  • drzwi od wejścia głównego są duże i ciężkie, mają wysoko umiejscowioną klamkę,
  • do drzwi wejściowych prowadzą schody, które nie są oznakowane, mają noski i brakuje przy nich poręczy,
  • podjazd ma barierkę tylko po stronie ściany oraz zbyt niski krawężnik o obłych kształtach,
  • od strony wejścia bocznego jest winda dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
  • informacja ogólna znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego,
  • informacja Wydziału Spraw Obywatelskich znajduje się po lewej stronie od wejścia,
  • w holu głównym po obydwu stronach znajdują się tablice informacyjne,
  • toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
  • w budynku jest pętla indukcyjna.

ul. Pawła Włodkowica 20

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • wejście do budynku posiada znacznik Totupoint,
  • drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie, pomieszczenie ochrony / punkt informacyjny zlokalizowany jest w pobliżu wejścia,
  • urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w pomieszczeniu obsługi klientów, nie jest dostępne dla osób na wózkach,
  • winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
  • toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
  • w pomieszczeniu obsługi klientów przy stanowisku nr 3 znajduje się pętla indukcyjna.

ul. Karkonoska 45

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie,
  • kasa jest zlokalizowana w pobliżu wejścia,
  • urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach,
  • winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością,
  • toalety nie są dostosowane do osób z niepełnosprawnością,

ul. Komuny Paryskiej 49

  • przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie,
  • brak windy,
  • sekretariat znajduje się daleko od wejścia a dojście do niego może być trudne do odnalezienia,
  • toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

ul. Legnicka 58

  • Centrum Obsługi Mieszkańca mieści się na pierwszym piętrze w Centrum Handlowym,
  • Magnolia Park, obok ruchomych schodów,
  • drzwi do Centrum Obsługi są szklane, nie otwierają się automatycznie,
  • punkt informacyjny przy wejściu,
  • po lewej stronie jest plan tyflograficzny,
  • w środku Centrum Obsługi są pasy naprowadzające,
  • stanowiska są dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami, mają obniżone blaty,
  • zamontowana jest pętla indukcyjna,
  • przed Centrum Handlowym Magnolia są ogólnodostępne miejsca parkingowe, w tym również dla osób z niepełnosprawnościami,
  • w Centrum Handlowym Magnolia są ogólnodostępne windy i toalety.